Název:
Analýza webových informačních zdrojů v oboru pedagogika
Překlad názvu:
Analysis of web information resources in the field of education
Autoři:
Bendová, Vladimíra ; Bratková, Eva (vedoucí práce) ; Landová, Hana (oponent) Typ dokumentu: Rigorózní práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Rigorózní práce popisuje, analyzuje a vyhodnocuje vybrané webové systémy v oboru pedagogika, ať už se jedná o zdroje volně nebo komerčně dostupné. V úvodu je vymezen obor pedagogika, nastíněn jeho vývoj, problematika, terminologie a výzkumné metody. Navazuje popis informačního zabezpečení oboru, produkce a distribuce informací a nástin významných oborových periodik. Jsou charakterizovány i významné informační instituce podporující pedagogický výzkum a vzdělávání. Jádrem práce jsou analýzy a komparace vybraných bibliografických a plnotextových databází, digitálních knihoven, portálů, katalogů a předmětových bran zhlediska kontextu využití českými odborníky. Pozornost je věnována zejména informačním službám systémů. Na konci každé kapitoly je uvedeno krátké shrnutí, hodnocení a komaprace analyzovaných systémů.The purpose of the thesis is to search out, analyse and evaluate an open access and commercial electronic information resources in educational theories available on WWW. First and sekond part determinates topic of education, describes his development, problems, nomenclature, experimental method and information support. The objective of the thesis is to analyse and evaluate selected bibliographic and full-text databases, digital libraries, portals, subject gateways and catalogs. Online services are especially emphasized. Analyses are elaboration in the Czech education theory context. Final summary evaluates results of analysis.
Klíčová slova:
databáze; digitální knihovny; elektronické informační zdroje; institucionální repozitáře; katalogy; online služby; pedagogický výzkum; pedagogika; portály; předmětové brány; catalogues; databases; digital libraries; education; educational research; electronic information resources; institutional repositories; online services; subject gateway