Název:
Interakce učitele a žáka ve skupinové formě při výuce lyžování
Překlad názvu:
Interaction between a teacher and a student in the group-form method of teaching skiing
Autoři:
Jedličková, Eva ; Matošková, Petra (vedoucí práce) ; Süss, Vladimír (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Interakce učitele a žáka ve skupinové formě při výuce lyžování Cíle: Cílem práce je porovnat interakci učitele a žáka při výuce lyžování v zahraničních lyžařských školách. Metody: V naší práci jsme použili metodu pozorování s využitím kategoriálního systému podle standardizované techniky MADI (modifikovaná analýza didaktické interakce). Jde o 7 kategorií popisující formy chování učitele, didaktický obsah výuky, didaktické situace a postojovou aktivitu. Výsledky: Jednotlivé profily učitelů se prokázaly odlišně, hlavně vlivem dosažené praxe a částečně také vzděláním. Z výsledků vyplynulo, že hlavní rozdíly se projevily u učitele č. 3 s nejkratší dobou praxe. Ve všech zkoumaných kategoriích se diametrálně lišil od ostatních dvou. Tam se rozdíly vyskytovaly také, ale nevýrazně. Učitel č.3 se ve vyučovacím procesu dopouštěl mnoha didaktických chyb. Někdy jeho formy chování, projevů a druhy činnost nesouvisely s vyučovacími postupy a nešlo je konkrétně analyzovat. Klíčová slova: ADI, MADI, lyžařská škola, lyžařská výukaTitle: Interaction between a teacher and a student in the group-form method of teaching skiing Objectives: The aim of this thesis is to compare the interaction between the teacher and the student in the process of teachig skiing in the foreign ski schools. Methods: In our thesis we used the method of observation with utilization of categorial system according to the standardized method MADI (modificated analysis of didactic interaction). This method involves seven categories describing forms of behaviour of a teacher, didactic content of training, didactic situation and the postural activity. Results: The teachers' profiles were proved to be different, which was caused primarily by the amount of experience and partially by the gained education. The results showed that the main differences were manifested at the teacher number three who gained the shortest practices. This teacher diametrically differs in all examined categories from other teachers. Between the other two teachers there were found differences as well, but not essential. The teacher number three commited many didactitc faults. Some of his forms of behaviour, demonstration and action were not coherent with the process of learning so that they were not able to be analysed. Keywords: ADI, MADI, ski school, ski education
Klíčová slova:
ADI; lyžařská výuka; lyžařská škola; MADI; ADI; MADI; ski education; ski school