Original title:
Nová média jako klíčový faktor volebního marketingu
Translated title:
New media as a key factor of electoral marketing
Authors:
Dohnal, Vojtěch ; Brunclík, Miloš (advisor) ; Kubánek, Martin (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce "Nová média jako klíčový faktor volebního marketingu" pojednává o úloze nových médií ve volebním marketingu. Autor se v této diplomové práci snaží prokázat, jaký vliv mají nová média na úspěšnost kandidátů ve volbách. Konkrétně autor pracuje s Prezidentskými volbami 2013 v České republice, na jejichž příkladu verifikuje hypotézu, že bez užívání nových médií ve volební kampani nemohou kandidáti uspět ve volebním boji. K potvrzení či vyvrácení hypotézy autor používá metodu QCA - kvantitativně komparativní analýzu. Tento druh analýzy přináší do sociálních věd matematické prvky. Hlavním nástrojem této analýzy je práce s výroky způsobem, jak jej známe z matematiky. Kromě samotné analýzy je v diplomové práci také popsáno fungování nových médií, konkrétně pak sociálních sítí Facebook, Twitter a Youtube, tedy sociálních sítí, které jsou v České republice nejvíce využívány. Bez komplexní znalosti toho, jak výše zmíněné sociální sítě fungují nelze skutečně pochopit jejich sílu, díky které mohou ve volebních kampaních sehrát klíčovou úlohu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)Diploma thesis " New media as a key factor of the electoral marketing " deals with the role of new media in the electoral marketing. The author of this thesis tries to demonstrate the influence of new media on the success of candidates in the elections. Specifically, the author works with the Presidential elections in 2013 in the Czech Republic. On thi example author tries to verificate the hypothesis that without the use of new media in the election campaign, candidates can not succeed in the campaign . To confirm the hypothesis, author uses the QCA - quantitative comparative analysis. This type of analysis brings mathematical elements to the social sciences. The main tool for this analysis is to statements manner , as we know from mathematics. In addition to the analysis itself, diploma thesis also describes the functioning of the new media , specifically social networks: Facebook , Twitter and Youtube, that is social networks, which are used by most Czech Republic . Without a comprehensive understanding of how the social networks work can not truly understand their potential for a political marketing. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Keywords:
elections; merketing; new media; marketing; nová média; volby
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/69616