Název:
Podpora využívání experimentálního systému Vernier na českých školách
Překlad názvu:
Development of Czech teaching materials for the Vernier experimental system
Autoři:
Vogalová, Naděžda ; Böhm, Pavel (vedoucí práce) ; Žilavý, Peter (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem práce bylo zmapovat již publikované návody na experimenty s měřicím systémem Vernier. A také tyto experimenty rozšířit o další návody použitelné v českém prostředí. V rámci diplomové práce vzniklo 6 podrobných návodů na experimenty, které jsou, nebo později budou, publikované na internetových stránkách rámcových vzdělávacích programů (www.rvp.cz). Jsou to návody na experimenty: Blikání žárovek, Nabíhání kompaktní zářivky, Závislost osvětlení na vzdálenosti od zdroje, Závislost osvětlení na počtu filtrů, Proč se v zimě solí silnice?, Zabarvování brýlí. U každé úlohy je dále pak rozepsaná možnost zařazení do výuky z hlediska rozvíjení rámcových vzdělávacích programů a požadavků ke státní maturitě.The aim of this thesis is to summarize already published tutorials for experiments with the Vernier lab system and to write new tutorials respecting requirements and specifics of the Czech educational system. Six new detailed tutorials were prepared. All of them were, or would be, published on the Internet web site of The Framework Education Programmes (www.rvp.cz). Following tutorials were written: Bulb flickering, Warm-up of a compact fluorescent lamp, Relation between illumination and distance of the light source, Relation between illumination and number of filters, Why is salt used in the winter on the roads, Photochromic glasses. Each experiment is accompanied by a classification with respect to The Framework Education Programmes and by requirements for The State High School Leaving Exam (``maturita'').
Klíčová slova:
fyzikální experiment; laboratorní práce; měření; pokus; Vernier; experiment; lab excercise; measurement; physics experiment; Vernier