Název:
Znalosti o předlékařské první pomoci u vybraných žáků ZŠ
Překlad názvu:
Amateur first aid knowledge of selected pupils of an elementary school
Autoři:
Fialová, Jitka ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce si klade za hlavní cíl zjistit úroveň znalostí žáků 6. - 9. ročníků na Základní škole v Dobříši v oblasti předlékařské první pomoci. Ke splnění tohoto cíle jsem postupovala na základě dílčích cílů, pomocí kterých jsem zjišťovala, jestli se ve znalostech žáků v 8. ročníku vybrané školy projevil fakt, že v 7. ročníku se teoretická předlékařská první pomoc neučí. Dále, zda se zlepší znalosti žáků vybrané školy v 9. oproti 6. třídě a jaké mají žáci 9. ročníku vybrané školy znalosti o předlékařské první pomoci. Taktéž mě zajímalo, zda se liší znalosti dívek a chlapců vybrané školy. Práce se skládá z teoretické části, kde jsem zjišťovala úroveň a stav problematiky z odborné literatury, příruček a podkladů. Základ praktické části tvořila dotazníková kampaň zjištující znalosti žáků a jejich analýza. Závěr tvoří obecné i konkrétní výstupy pro další pedagogickou praxi nejen mou, ale i na naší škole.The main goal of this thesis is to analyse the level of amateur first aid knowledge of pupils from grades 6. to 9. at a particular primary school in Dobříš. To achieve this, I utilised partial goals, through which I was trying to find out whether the knowledge of grade 8. pupils of the chosen school was influenced by the fact that there are no lessons taught about theoretical amateur first aid in grade 7. Further, I was trying to establish, if grade 9.pupils have better knowledge of the problem compared to grade 6.pupils; and what grade 9.pupils of the chosen school know about amateur first aid. I was also interested in the fact whether there was any difference in the knowledge of this field between girls and boys. My thesis consists of a theoretical part, in which I researched the given problematic with the help of academic resources, handbooks and other sources. The keystone of the second part, the practical one, is a questionnaire, through which I surveyed the knowledge of the pupils, and then analysed the collected data. The conclusion is made up of general and actual oucomes for subsequent pedagogical application, not only for me, but also for out school.
Klíčová slova:
První pomoc; zdravotní gramotnost; záchrana života; záchranný systém; emergency system; First aid; life-saving; medical literacy