Original title: Firemní kultura
Translated title: Company culture
Authors: Křivka, Jan ; Kocianová, Renata (advisor) ; Tureckiová, Michaela (referee)
Document type: Master’s theses
Year: 2006
Language: cze
Abstract: Firemní kultura se postupně stává jedním z fenoménů stávajícího moderního managementu a to i přesto, že je ve své vlastní podstatě nesnadno uchopitelná, těžce definovatelná a postižitelná. Jeden z důvodů proč tomu tak je, lze spatřovat v jejím významném vlivu na dlouhodobě sledované (nejčastěji hospodářské) ukazatele firmy. Firemní kultura se tak na jedné straně může pozitivně podílet na rostoucí síle a konkurenceschopnosti organizace, na straně druhé se však může stát destruujícím prvkem firmy. V odborné literatuře se s pojmem firemní, podniková a dnes nejčastěji organizační kultura setkáváme často. Ačkoli stále neexistuje jednotný pohled na tuto problematiku ze strany odborné veřejnosti, můžeme firemní kulturu obecně pojímat jako ustálený systém společně sdílených hodnot, představ, norem, postojů a vzorců chování ze strany zaměstnanců, který ve svém důsledku pozitivně ovlivňuje dění ve firmě a to jak přímo, tak zprostředkovaně.

Institution: Charles University Faculties (theses) (web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository.
Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/7192

Permalink: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-499178


The record appears in these collections:
Universities and colleges > Public universities > Charles University > Charles University Faculties (theses)
Academic theses (ETDs) > Master’s theses
 Record created 2022-05-08, last modified 2022-05-09


No fulltext
  • Export as DC, NUŠL, RIS
  • Share