Název:
Vývoj italského psaného jazyka ve firemním prostředí od roku 1990 po současnost
Překlad názvu:
The evolution of the Italian written language in commercial communication from 1990 onwards
Autoři:
Hrubá, Zlata ; Štichauer, Pavel (vedoucí práce) ; Špaček, Jiří (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem práce je analýza vývoje italského jazyka ve firemním prostředí a celkově i vývoj italské obchodní korespondence od devadesátých let dvacátého století do současnosti. Práce se v první, teoretické části, zabývá úvodem do teorie komunikace, modelem komunikace, obchodní komunikací a hlavním tématem této práce corrispondenza commerciale - obchodní korespondencí. Na základě teoretických východisek je vymezen rámec pro následnou analýzu, která porovnává oslovení a jeho varianty, syntaktické či lexikální změny, zabývá se zdvořilostní formou a různými variantami závěrečných pozdravů a jejich formulemi. Kýženými výsledky analýzy jsou velké změny v italské obchodní korespondenci a vyvíjející se odbornost jazyka. Analýza však přinesla výsledky nečekané.The aim of this thesis is to analyse the development of the Italian language used in business environment and also the overall development of the Italian and commercial correspondence from the nineties of the twentieth century to the present. In the first and theoretical part, the work focuses on the introduction of a theory of communication, models of communication and business communication methods, but the main topic of this work is corrispondenza commerciale - a business correspondence. Based on the theoretical ground, a framework for subsequent analysis has been defined, in order to compare and deal with salutation and addressing options, syntactic and lexical changes, and also with polite and formal methods and with various final greetings and formulas. The analysis has provided interesting results demonstrating the occurrence of major changes in the Italian business correspondence and in professional language as well. However, the analysis has brought unexpected results.
Klíčová slova:
Firemní komunikace; Forma di cortesia; Komunikace; Oslovení; Vývoj italského jazyka; Commercial communication; Communication; Evolution of the italian language; Form of address; Forma di cortesia