Original title:
Analýza trhu průmyslových laserů a návrh marketingové strategie pro společnost MEGAFLEX, s.r.o.
Translated title:
Market analysis of industrial marking lasers and draft marketing strategy for the company MEGAFLEX
Authors:
Valterová, Martina ; Stříteský, Václav (advisor) ; Dušek, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce analyzuje trh průmyslových značících laserů v České republice. V teoretické části jsou popsány vhodné metody strategické situační analýzy pro B2B trh. Strategická situační analýza je rozdělena na informační a porovnávací část. V aplikační části je charakterizován trh značících průmyslových laserů a popsáno makro-, mikro- a vnitřní prostředí společnosti MEGAFLEX spol. s.r.o. Dílčím cílem práce také bylo navrhnout marketingovou strategii společnosti MEGAFLEX spol. s.r.o., která bude sloužit jako podklad pro vypracování konkrétního strategického marketingového plánu.This master thesis is focuses on a market analysis of industrial marking lasers in the Czech Republic. In the theoretical part are described appropriate methods of strategic analysis for Business-to-Business market. The strategic analysis is divided into two parts, descriptive and comparative one. The application part characterizes the market of industrial marking lasers and describes also macro, micro and internal environment of the company MEGAFLEX. A partial goal of this thesis is to propose a marketing strategy, which can be used as a basis for the development of strategic marketing plan.
Keywords:
Laser; Marketing strategy; Strategic analysis; Laser; marketingová strategie; Strategická situační analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/8992