Original title:
Analýza podpory prodeje farmaceutické firmy Novartis s.r.o.
Translated title:
Analysis of promotion activities of pharmaceutical company Novartis s.r.o.
Authors:
Vokatá, Klára ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Procházková, Markéta (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se soustřeďuje na analýzu aktivit podpory prodeje, které jsou směřované jak na farmaceutické distributory jako důležité články na cestě léku k pacientovi, tak na zákazníky, tedy lékárny, a v neposlední řadě také na pacienty. Pozornost je věnována zejména tomu, zda jsou aktivity vhodně zvoleny, aby oslovili potřebné subjekty a byly tak efektivní. Část práce byla také věnována merchandisingu z důvodu důležitosti vzhledu prodejního místa při podpoře prodeje.This diploma thesis deals with the promotion activities to pharmaceutical distributors which are important part of the chain from producer to consumer, to pharmacies and patient as well. The main goal is to analyse if the activities are used and addressed effectively. There is special part devoted to merchandising in pharmacies because it is important in promotion in the point of purchase.
Keywords:
merchandising; pharmacy; promotion; farmacie; merchandising; podpora prodeje
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/8990