Název:
Mediální obraz Miloše Zemana
Překlad názvu:
Media portrayal of Milos Zeman
Autoři:
Kovářová, Pavla ; Brunclík, Miloš (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce se zabývá vývojem mediálního obrazu Miloše Zemana ve dvou obdobích, v nichž zastával vrcholné politické funkce, konkrétně funkci předsedy vlády a prezidenta. Cílem je zjistit, zda se mediální obraz Miloše Zemana v době kdy vykonával funkci předsedy vlády liší od současného mediální obrazu, který má jako prezident. V teoretické části je vymezena role médií ve společnosti a v politice. Dále jsou přiblíženy přístupy, podle nichž je nahlíženo na objektivitu médií. A v neposlední řadě jsou představeny základní teorie, jež jsou aplikovány při konstrukci mediálního obrazu. V metodologické části je pro výzkum zvolena metoda kvantitativní obsahové analýzy a následně je popsán postup podle něhož se provádělo zkoumání. K získání potřebných dat práce využívá mediální databázi Anopress, prostřednictvím které jsou vybrány relevantní příspěvky dvou celostátních novin (Mladá fronta DNES, Právo) a dvou nejsledovanějších celostátních televizí (Nova, Česká televize). Výstupem práce je analytická část s prezentací získaných výsledků.This thesis deals with the development of the media image of Miloš Zeman in the two terms in which he held the most significant political functions, namely the prime minister and the president. The aim is to find out whether the media image of Miloš Zeman at a time when he served as prime minister differs from the current media image that he now has as president. The theoretical part is defined by the role of the media in society and politics. Furthermore, the approaches of objectivity in media are described and finally the basic theories that are applied in the construction of the media image are presented. The methodological part of the research covers the method of quantitative content analysis and how this research was conducted. The necessary data was obtained through the Anopress database, selecting relevant articles of the two national newspapers (Mladá fronta Dnes, Právo) and the two most-watched national television networks (Nova, Česká televize). The conclusion of this thesis is analytical and presents the results.
Klíčová slova:
kvantitativní obsahová analýza; Mediální obraz; Miloš Zeman; premiér; prezident; televizní média; tištěná média; Media image; Miloš Zeman; president; prime minister; print media; quantitative content analysis; television media