Original title:
Didaktická analýza učebnic OV-ZSV (průřezové téma Mediální výchova)
Translated title:
Didaktic Analysis of civis textbooks (Media Education)
Authors:
Novotná, Jana ; Jirásková, Věra (advisor) ; Dvořáková, Michaela (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zabývám učebnicemi, didaktickou analýzou učebnic, jejich využíváním v rukou učitelů a žáků. Především jsem se soustředila na průřezové téma Mediální výchova. V praktické části jsem provedla didaktickou analýzu učebnic, kde jsem se zaměřila na vybrané komponenty didaktické analýzy učebnic používaných ve vzdělávacích oborech Výchova k občanství, Občanská výchova a Základy společenských věd.The thesis is divided into two parts: theoretical and empirical part. In the theoretical part I deal with textbooks, their didactic analysis and the ways the textbooks can be used both by teachers as well as by students. My main concern was the problem of Media Education. In empirical part I focused on a didactic analysis of textbooks used for teaching of such educational subjects as Education of a Citizenship, Civics, and Social Science in which I was primarily concerned with the selected components of the didactic analysis.
Keywords:
component of textbooks; curriculum; Didactic analysis of textbooks; didaktic's facilities of textbooks; Media Education; teaching texts; textbooks; Didaktická analýza učebnic; didaktická vybavenost učebnic; komponenty učebnic; kurikulum; Mediální výchova; učebnice; učební texty
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/41199