Název:
Každodennost, média a šíření informací - Ghettto Terezín 1941-1945
Překlad názvu:
Everyday life, media and dissemination of information - Ghetto Terezín 1941-1945
Autoři:
Vomáčková, Michaela ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce, která se před vámi otevírá, je věnována ghettu Terezín v období válečných let 1941-1945. Ghetto Terezín je v dějinách druhé světové války fenoménem, který stále přitahuje pozornost mnoha lidí, a zároveň je jejich nedílnou a neodmyslitelnou součástí. V této práci je úsilím autora propojit problematiku válečného uspořádání Terezína spojeného s nacistickým programem "konečného řešení židovské otázky", jeho obyvatel a života v ghettu, s neméně aktuálním tématem dnešní společnosti, jakým jsou média. Snahou a cílem v této práci je oba fenomény popsat, zasadit je do širšího dobového kontextu, ale hlavně je propojit. Nalézt společné momenty, paralely a dokázat, že média sehrála důležitou úlohu v dějinách Terezína. Důraz je také kladen na fakt, že i v izolovaném prostředí, jakým tento koncentrační tábor byl, byla média přítomna a informace byly důležitou , životně důležitou, součástí každodenního života.The topic of the dissertation is focused on the Terezin concentration camp during the Second World War and specifically in the period of 1941-1945. The phenomenon of Terezin is connected here with the contemporary subject of today's society, that of media and communication. The paper interconnects these two phenomena. This paper draws a parallel between the role of media in an open and closed society based on general facts and data. The aim of the dissertation is to provide a complex view of media and information in a specific environment. The dissertation consists of six chapters, The first gives an overview of the concentration camp and the historical period associated with the ghetto. In particular, it deals with the Nazi ideology of the "Final Solution of the Jewish Question". The subchapter focuses on the composition of the camp's population and its management. The second chapter centres on the possibilities of communication through the media during the period. This general framework is then applied to "forced community". Mass media, namely press and broadcast form the majority of this section. The third chapter deals with propaganda as part of ideology in association with media. This chapter presents individua1forms of propaganda used in a totalitarian system. The fourth chapter describes the...