Překlad názvu:
Comparing Neurophysiological Methods to Functional Therapy in Treatment of Cerebral Palsy from Newborns To Adolescents- A literary review
Autoři:
Smetana, Christer ; Nováková, Tereza (vedoucí práce) ; Véle, František (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] Title: Comparing Neurophysiological Methods to Functional Therapy in Treatment of Cerebral Palsy from Newborn to Adolescents Investigative questions: What are the scientifically proven advantages of Neurophysiological Methods and Functional therapy, respectively? In what situations would one treatment approach be more beneficial than the others? Background: Cerebral palsy is the most prevalent of the chronic childhood motor disability disorders, with a prevalence of approximately 2 in every 1000 live born. Definitions and classifications have been varying for the last 150 years, leading to a great deal of confusion and controversy in this field of paediatric medicine, resulting in varying recommendations in terms of therapy. In complex cooperative therapy team is necessary in each individual, and in terms of physiotherapeutic treatment, two big and very distinct blocks of treatment philosophies are found, namely the Neurophysiologic Method and the Functional Therapy. Previously, no definite recommendations towards therapy has been provided, and many studies simply conclude that the field of cerebral palsy, despite centuries of attention, still lacks substantial parts of information to conclude with anything in particular. The purpose of this thesis is to evaluate and compare the Neurophysiological...Název: Srovnání neurofyziologických metod s funkční terapií v léčbě dětské mozkové obrny od novorozenců po dospělé Hlavní otázky: Jaké jsou vědecky dokázané výhody neurofyziologických metod a funkční terapie? V jakých situacích by byla jedna léčebná metoda lepší než ty ostatní? Výchozí informace: Mozková hybná porucha (dětská mozková obrna) je nejrozšířenější dětskou chronickou motorickou poruchou, jež postihuje přibližně 2 z 1000 novorozenců. Odlišující se definice a klasifikace v posledních 150 letech vedly k výrazným zmatkům a diskusím na poli pediatrické medicíny, což vyústilo v různá doporučení léčby. Ve spolupracujícím léčebném týmu je nutné, aby byly v každém jednotlivém případě, na základě fyzioterapeutické léčby, brány v potaz dva zásadní a výrazné typy léčby, tj. neurofyziologická metoda a funkční léčba. V minulosti nebyla k dispozici žádná určitá doporučení týkající se léčby a mnoho studií jednoduše došlo k závěru, že oblast dětské mozkové obrny, i přes staletí výzkumů, stále postrádá značné informace, jež by dopomohly dobrat se konkrétních závěrů. Účelem této práce je zhodnotit a porovnat neurofyziologické metody s funkční léčbou ve fyzioterapeutické léčbě dětí s mozkovou obrnou. Metody: Tato práce vychází z knižních zdrojů, studia knih, časopisů a článků v období podzimu 2010 až jara...