Original title:
Efekt dotykových aplikací na učení druhého jazyka monolingviních batolat
Translated title:
The effect of touch- screen applications on learning the second language of monolingual toddlers
Authors:
Macholdová, Linda ; Slussareff, Michaela (advisor) ; Zadražilová, Iva (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2018
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem práce je zjistit, jaký reálný efekt má výuka angličtiny pomocí vzdělávacích aplikací na batolata. Práce se mimo jiné zaměří na způsoby práce s aplikacemi, roli rodičů a dalších aspektů při výuce. Jakou mají rodiče batolat motivaci k tomu, aby umožňovali dětem pracovat se vzdělávacími aplikacemi v angličtině a zda se domnívají, že tyto vzdělávací aplikace naučí jejich děti anglickému jazyku. Práce bude strukturována následujícím způsobem: Rešerše sekundárních zdrojů informací (literatura) Kritická analýza zkoumané literatury Formulace výzkumné otázky nebo hypotézy Pilotní šetření (sloužící jako předloha k dalšímu výzkumu) Formulace závěrů Diskuze výsledků, jejich porovnání s literaturou, konstatování míry jejich zobecnitelnosti Náměty na pokračování výzkumu této otázky V rámci bakalářské práce bude proveden pilotní průzkum výše uvedených témat. Pilotní průzkum slouží k ověření metod a validity zkoumání. Budou použity kvalitativní metody, přičemž bude zkoumána skupina dětí ve věku 1-3 roky a bude zjišťováno, zda má výuka angličtiny pomocí vzdělávacích aplikací v angličtině smysl, případně jaké pokroky děti dělají. Výsledky budou srovnány s druhou, kontrolní skupinou dětí, které s aplikacemi učícími anglický jazyk pracují minimálně nebo vůbec. V závěrečné fázi budou porovnány...The objective of this thesis is to investigate how effective it is to teach toddlers English with the use of educational applications. This thesis will investigate this topic by concentrating on the use of educational applications, the role of parents and other aspects of learning. It will also investigate how motivated parents are to give their children access to use English speaking applications and whether they think these educational applications will improve their children's English proficiency. The thesis is structured as follows: Research of secondary sources of information (literature) Critical analysis of used literature Formulation of the research question or hypothesis Primary investigation (to be used as a template for further research) Conclusion Discussion of results, comparison with literature, evaluation of limitations of results Motifs for further investigation The scope of this thesis includes primary data collection of the aforementioned topics. Primary data collection serves as a verification of the research method and validity of the investigation. The age group of children studied in this thesis is 1-3 years old. Appropriate methods will be used to determine whether teaching English to toddlers through the use of educational applications is effective....
Keywords:
English language|toddlers|education|application|technology|tablet|children|motivation|parents|learning; anglický jazyk|batolata|vzdělávání|aplikace|technologie|tablet|děti|motivace|rodiče|učení
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/103371