Original title:
Identita klubu FK Viktorie Žižkov a její využití v komerční činnosti
Translated title:
Identity of club FK Viktoria Žižkov and application in the commercial activity
Authors:
Markuzi, Jan ; Janák, Vladimír (advisor) ; Procházka, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá popisem identity fotbalového klubu FK Viktoria Žižkov a jejího komerčního využití, prostřednictvím popisné metody a hloubkových interview se zástupcem fanoušků a hráčem "A" mužstva. Hloubková interview s těmito lidmi také posloužila k vytvoření SWOT analýzy. Na základě výsledků všech metod byly vytvořeny doporučení, které by měli vést ke zlepšení klubové identity a jejího komerčního využití. Klíčová slova podniková identita, klubová identita, image klubu, FK Viktoria ŽižkovThe bachelors thesis deals with the description identity of football club FK Viktoria Žižkov and her commercial application, through description analysis and depth interview with representative of fans and player of "A" team. The depth interview with these people helped me to create SWOT analysis. Results of these methods were basics for formations the recommends, which should conduct for improve of club identity and her commercial application. Key words corporate identity, club identity, club image, FK Viktoria Žižkov
Keywords:
club identity; club image; corporate identity; FK Viktoria Žižkov; FK Viktoria Žižkov; image klubu; klubová identita; podniková identita
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/51010