Název:
Alberta Infant Motor Scale - Motorický vývoj dítěte do jednoho roku
Překlad názvu:
Alberta Infant Motor Scale - Motor Development of Infant from Birth to One Year
Autoři:
Krylová, Adéla ; Vítová, Veronika (vedoucí práce) ; Nováková, Olga (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] bakalářské práce: Cíle - Cílem této práce je představit kanadský standardizovaný test - Alberta Infant Motor Scale (AIMS) odborné veřejnosti. Test hodnotí motorický vývoj dětí od narození do osmnáctého měsíce věku. Teoretická část - V této části shrnuji potřebu standardizovaného hodnocení pro ergoterapeuty a význam včasné intervence u dětí do jednoho roku života. Další kapitola pojednává o psychomotorickém vývoji novorozence a kojence. Hlavní část je věnována informacím o testu AIMS. Poslední část poskytuje přehled metod používaných v dětské ergoterapii. Praktická část - Vyzkoušela test AIMS v praxi a formu kazuistiky předkládám výsledky testování a praktické návrhy ergoterapeutické intervence.Summary: Goals - The purpose of this work is to introduce the Canadian standardized assessment - Alberta Infant Motor Scale (AIMS) to specialists. The test evaluate motor development of infants from birth to the eighteen months of age. Theoretical part - In this part I have summarized the need of standardized assessment for occupational therapists and the importance of early intervention for infants to one year age. The next chapter is about psychomotor development of newborn and infant. The main part is devoted to informations about the assessment AIMS. The last part is dealt with an overview of methods used in the pediatric occupational therapy. Practical part - I used AIMS assessment in practice and then in the form of case study, I have put the results of my testing with practical proposals for occupational therapy intervention.
Klíčová slova:
AIMS; Alberta Infant Motor Scale; Bobath koncept; ergoterapie; hodnocení motoriky; kojenec; motorický vývoj; AIMS; Alberta Infant Motor Scale; Bobath concept; infant; motor assessment; motor development; occupational therapy