Název:
Porovnání britského a českého školství zejména z hlediska managementu školy
Překlad názvu:
Comparison of British and Czech educational systems specifically in terms of school management
Autoři:
Kratinová, Hana ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] NÁZEV: "Porovnání britského a českého školství zejména z hlediska managementu školy" AUTOR: Hana Kratinová KATEDRA Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: RNDr. Jindřich Kitzberger ABSTRAKT: Bakalářská práce se zabývá porovnáním britského a českého školství z hlediska historického vývoje, školského systému, postavení a vzdělání pedagogů a zejména funkcí ředitele školy. V teoretické části je uvedeno mnoho zajímavých srovnávacích údajů. Tato část se zabývá nejen současností britského školství a souvisejících oblastí, ale i historickým vývojem. Velká pozornost je kladena na porovnání obou školských systémů, stejně jako na rozdíly a podobné znaky ve vzdělávání pedagogů a řídících pracovníků. Praktická část metodou dotazníkového šetření přináší návrhy oblastí, ve kterých by dne názorů respondentů mohlo být využito praktických zkušeností z vedení škol v Británii i v českých podmínkách, ačkoli jsou obě země rozdílné z hlediska historického, společenského i z hlediska státního zřízení. KLÍČOVÁ SLOVA: Školský systém, manažer školy, pedagog, britské školství, české školstvíTITLE: "Comparison of British and Czech educational systems specifically in terms of school management" AUTHOR: Hana Kratinová DEPARTMENT: School Management Centre SUPERVISOR: RNDr. Jindřich Kitzberger ABSTRACT: This bachelor thesis presents a comparison of British and Czech educational systems in terms of historical development, the school systems, status and education of teachers and specially the function of the head teacher. In the theoretical section a number of interesting comparative data is listed. This section covers not only the present of British education and related areas but also historical development. Great attention is paid to comparison of the two school systems, as well as to the differences and similarities in the education of teachers and managers. Practical part provides by the method of survey suggestions of areas in which in the opinions of the respondents could be used practical experience of British school management in the Czech conditions, although both countries are different in terms of history, sociality and also in terms of the state systems. KEYWORDS: The school system, school manager, teacher, British Education, Czech Education
Klíčová slova:
britské školství; manažer školy; pedagog; české školství; Školský systém; British Education; Czech Education; school manager; teacher; The school system