Název:
Biblioterapie s opuštěnými dětmi
Překlad názvu:
Bibliotherapy with abandoned children
Autoři:
Kadrlová, Nikola ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce "Biblioterapie u dětí v dětských domovech" pojednává o využití biblioterapie u dětí v dětských domovech. Hlavním cílem práce je shrnout teoretické poznatky z oblasti biblioterapie a dětských domovů a následně prezentovat návrh vhodných biblioterapeutických technik a literatury pro děti žijící v dětských domovech. Práce by měla sloužit jako inspirace pro odborníky a všechny ty, kteří chtějí při práci s dětmi v dětských domovech využívat biblioterapii. Vedlejším cílem je zjistit dostupnost literatury a materiálů týkající se biblioterapie. Práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola se zabývá biblioterapií, její teorií a příklady možného využití v praxi v zahraničí a v České Republice. Druhá kapitola se zaměřuje na dětské domovy a především problémy dětí, zde umístěných. Poslední kapitola podává návrh biblioterapeutických technik, uzpůsobených přímo na konkrétní problémy dětí v dětských domovech. Výsledkem práce je návrh biblioterapeutických technik a literatury zaměřené na konkrétní problémy dětí v dětských domovech.Bachelor thesis "Bibliotherapy with children in children's homes" is about using the bibliotherapy for children in children's homes. The main target is sum up all theoretic information of bibliotherapy and children's home and then makes a suggestion of suitable bibliotherapeutics techniques and literature for children, who live in children's homes. This project should use as a inspiration for specialist and all people, who would like to use bibliotherapy with abandoned children. The secondary target is to determine the availability of literature and materials related to bibliotherapy. The project is divided into three chapters. The first chapter deals with bibliotherapy, its theory and examples of application in practice in abroad and in the Czech Republic. The second chapter focuses on the children's homes and in particular the problems of children, who place there. The final chapter presents a proposal bibliotherapeutics techniques, tailored directly to the specific problems of children in children's homes. The result is a proposal bibliotherapeutics techniques and literature focused on specific problems of children in children's homes.
Klíčová slova:
biblioterapie; citová deprivace; dětský domov; expresivní terapie; opuštění; poetoterapie; smutek; strach; ústavní péče; životní příběh; abandonment; bibliotherapy; children's home; emotional deprivation; expressive therapy; fear; institutional care; live story work; poethotherapy; sadness