Original title:
Percepce specifických poruch učení pohledem žáků 2. stupně ZŠ
Translated title:
Perception of learning disabilities from middle school student's point of view
Authors:
Horká, Jitka ; Kucharská, Anna (advisor) ; Špačková, Klára (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá problematikou specifických poruch učení pohledem žáků. V práci jsou popsány základní pojmy týkající se problematiky, způsoby práce s dětmi trpící specifickou poruchou učení. Následně jsou zde představena poradenská pracoviště, individuální vzdělávací program a přístupy k hodnocení žáků s SPU. Práce je zaměřena především na sociální aspekty žáků se specifickou poruchou učení. Praktickou část tvoří dotazníkové šetření mezi žáky sedmých ročníků, které zkoumá znalost základních pojmů, přístup spolužáků k dětem s SPU a strategie zvládání problematiky u dětí s SPU.Bachelor's work is dealing with issues of specific learning disabilities from student's point of view. In the work are describing basic concepts of this issues, methods of working with children be suffering from learning disabilities. Then there are acquaint consulting workplaces, individual educational plans and the approach to marking of students with learning disabilities. The work is concentrating on social aspects of students with learning disabilities. The field part makes survey between the students of seventh class research basic knowledge, classmate's approach to pupils with learning disability and the strategy of coping issues by children with learning disability.
Keywords:
individual educational plan; integration; social aspects; specific learning disability; the consulting workplaces; individuální vzdělávací plán; integrace; sociální aspekty problematiky; specifické poruchy učení; školské poradenské zařízení
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/44968