Název:
Koncepce bakalářské výuky fyzioterapie. Podtitul: Srovnání výuky na 1. lékařské fakultě Univerzity Karlovy v Praze a Facultad de Medicina, Universidad CEU San Pablo
Překlad názvu:
Educational Concepts of the Bachelor Degree in Physiotherapy. Subtitle: Comparison of Education at Charles University in Prague - the First Faculty of Medicine and Facultad de Medicina, Universidad CEU San Pablo
Autoři:
Dvořáčková, Terezie ; Sládková, Petra (vedoucí práce) ; Muchová, Renáta (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Jméno: Terezie Dvořáčková Vedoucí práce: MUDr. Bc. Petra Sládková, Ph.D. Oponent práce: Název bakalářské práce: Koncepce bakalářské výuky fyzioterapie Tato práce porovnává koncepce prvního stupně vzdělávání fyzioterapeutů v České republice a ve Španělsku, konkrétně na 1. lékařské fakultě Univerzity Karlovy v Praze a Facultad de Medicina, Universidad San Pablo, Centro de Estudios Universitarios. Identifikace rozdílů probíhá metodou kvantitativní i kvalitativní komparace. Podrobněji je zpracován druhý semestr prvního ročníku studia, celkově je srovnání zaměřeno na praktické dovednosti studenta fyzioterapie. Provedeným výzkumem byl shrnut kontext studia v obou zemích, specifikovány výhody a nevýhody obou zavedených vzdělávacích konceptů. Přínosem této práce je náhled do studia fyzioterapie v zahraničí, který může být impulsem k reevaluaci současného systému vzdělávání fyzioterapeutů v České republice. Klíčová slova: fyzioterapie, vzdělávání, koncepce, bakalářská výukaName: Terezie Dvořáčková Supervisor: MUDr. Bc. Petra Sládková, Ph. D. Opponent: Title: Educational Concepts of the Bachelor Degree in Physiotherapy This thesis compares educational concepts of the Bachelor Degree in Physiotherapy in the Czech Republic and in Spain, particularly at Charles University in Prague - the First Faculty of Medicine and Facultad de Medicina, Universidad San Pablo, Centro de Estudios Universitarios. The differences are identified by a quantitative and qualitative comparative method. Mainly the second semestr of the first year of the degree was evaluated, the work is focused generally on practical skills of a physiotherapy student. The context of the studies in both countries was summarized, the advantages and disadvantages of both educational concepts were specified. The main implication of this work is an insight to the training of physiotherapists abroad, which could be a starting point to a reevaluation of the current system of education in Physiotherapy in the Czech Republic. Keywords: physiotherapy, education, concept, bachelor's degree
Klíčová slova:
bakalářská výuka; fyzioterapie; koncepce; vzdělávání; bachelor's degree; concept; education; physiotherapy