Home > Academic theses (ETDs) > Bachelor's theses > Využití a vliv výtvarné výchovy na rozvoj mentálních a sociálních dovedností, vědomostí a návyků dětí s diagnózou autismus
Original title:
Využití a vliv výtvarné výchovy na rozvoj mentálních a sociálních dovedností, vědomostí a návyků dětí s diagnózou autismus
Translated title:
Influence and use of art education on the development of mental and social skills, knowledge and habits of children diagnosed with autism
Authors:
Bejšovcová, Jitka ; Pfeiffer, Jan (advisor) ; Fišerová, Zuzana (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název práce: Využití a vliv výtvarné výchovy na rozvoj mentálních a sociálních dovedností, vědomostí a návyků dětí s diagnózou autismu Anotace Bakalářská práce Využití a vliv výtvarné výchovy na rozvoj mentálních a sociálních dovedností, vědomostí a návyků dětí s diagnózou autismus je vypracovaná jako participační sonda, jejímž jádrem je analýza výtvarných úkolů pro žáky s poruchou autistického spektra se zaměřením na analýzu vlivu výtvarných úkolů na rozvoj klíčových kompetencí v souladu s RVP a jednotlivými IVP, vypracovanými pro každého jednotlivého žáka, ve spolupráci se SPC Most. Práce obsahuje soubor jednotlivých výtvarných úkolů, metodiky použité při práci na jednotlivých činnostech, rozbor vlivu činností na rozvoj dovedností, vědomostí a návyků žáků, dokumentaci a kritickou evaluaci série výtvarných úkolů a výsledky sondy.Title of bachelor work: Influence and use of art education on the development of mental and social skills, knowledge and habits of children diagnosed with autism Abstract The bachelor thesis named "The use and impact of art education on the development of mental and social skills, knowledge and habits of children diagnosed with autism" is elaborated as a participatory probe where the core is the analysis of artistic tasks for pupils with autistic spectrum disorders, with a focus on analyzing the impact of creative duties on development of key competencies in accordance with RVP and individual IVP, drawn up for each individual student, in collaboration with SPC Most. The thesis contains a set of individual artistic tasks, the methodology used to work on individual activities, analysis of the impact of activities to develop the skills, knowledge and habits of students, documentation and critical evaluation of a series of creative tasks and results of the probe.
Keywords:
action inquiry; Art Education; autism; disorders on the autism spectrum; key competencies; pupil with special educational needs; akční participační sonda; autismus; klíčové kompetence; poruchy autistického spektra; Výtvarná výchova; žák se specifickými vzdělávacími potřebami
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/78599