Název:
Didaktický pohled na mezisonorantní znělost
Překlad názvu:
Didactic Perspective on Intersonorant Voicing
Autoři:
Brožová, Jana ; Červinková Poesová, Kristýna (vedoucí práce) ; Bojarová, Marie (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] This thesis aims at a comprehensive analysis of the phenomenon called inter-sonorant voicing which frequently occurs in the speech of Czech learners of English. The theoretical part focuses on a general description and explanation of this problem in the context of the negative interference from learners' mother tongue. The practical part contains a complete list of words prone to inter-sonorant voicing and describes the method of selection of these words. Finally, the results of this analysis were applied in creating teaching materials. KEY WORDS inter-sonorant voicing, Czech English, integration, phonemic awarenessTato bakalářská práce má za cíl komplexně analyzovat jev nazývající se mezisonorantní znělost, který se často vyskytuje v mluvě českých studentů angličtiny. Teoretická část se zaměřuje na obecný popis a vysvětlení tohoto problému v kontextu negativního transferu z mateřského jazyka studentů. Praktická část obsahuje kompletní seznam slov, kde se mezisonorantní znělost může vyskytovat a popisuje metodu výběru těchto slov. Nakonec jsou výsledky aplikovány na vytvoření učebních materiálů. KLÍČOVÁ SLOVA mezisonorantní znělost, česká angličtina, integrace, fonemické uvědomění
Klíčová slova:
fonemické uvědomění; integrace; mezisonorantní znělost; česká angličtina; Czech English; integration; inter-sonorant voicing; phonemic awareness