Original title:
Analýza souboru účastníků vybraných běžeckých akcí
Translated title:
Analysis of participants on selected running events
Authors:
Vlasáková, Ria ; Janák, Vladimír (advisor) ; Štědroň, Bohumír (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2018
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Analýza souboru účastníků vybraných běžeckých akcí Cíle: Cílem práce je analýza běžců účastnících se konkrétních běžeckých závodů a jejich vztah k běhání. Získání informací v závislosti na životním stylu, vzdělání, zaměstnání, věku, rodinném zázemí, finančních možnostech a přípravě k daným závodům. Metody: Analýza účastníků běžeckých akcí je provedena prostřednictvím dotazníku, který probíhal elektronicky na sociálních sítí a osobně přímo na závodech. Teoretická východiska vychází z vlastních zkušeností, nastudované literatury a internetových zdrojů. Výsledky: Vyhodnocením výsledků jsem došla k závěru, že propagace běžeckých závodů především prostřednictvím sociálních sítích je nejvýhodnější. Běžci, kteří se ohlášených závodů již účastnili, následně sdělují své vlastní zkušenosti a hodnocení mezi sebou navzájem. Tímto způsobem pak přilákají na dobře organizované akce více účastníků a předem zaručí jejich úspěch. Každý závod má své běžce, kteří se v některých specifikacích drobně liší např. věkem, běžeckým vybavením apod. Výsledky práce můžou posloužit organizátorům závodů jako vodítko při tvorbě marketingové strategie zaměřené na určité cílové skupiny. Výsledky z dotazníkového šetření jsou prezentovány formou grafů v analytické části. Klíčová slova: účastníci závodů, běžecké akce, Česká...Title: Analysis of selected running events Objectives: The goal of this diploma thesis is to analyse participants taking part in particular running competitions and their relationship to running. Furthermore, to obtain information in relation to their lifestyle, education, employment, age, homelife, financial possibilities and training for particular race. Methods: Analysis of participants of running events is done through questionnaires which were handed out electronically on social websites and personally at the place of a competition. Teoretical base has its origin on personal experiences, studied literature and internet sources. Results: Based on results, I came to the conclusion that promoting running competitions primarily via social websites is the most advantageous. Runners who participated at the running event previously already, share their experiences among themselves. They attract more runners to well-organized running competitions and ensure their success this way. Each running event has its runners who differ slightly, for example by age, running equipment etc. The results may serve as a guideline for organisators of running competitions in creating marketing strategy focusing on particular target groups. Results from questionnaires are presented through graphs in analytical part....
Keywords:
advertising; Czech Republic; marketing; race participants; running events; běžecké akce; marketing; propagace; účastníci závodů; Česká republika
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/94495