Original title:
Spolupráce školy a rodiny jako základ fungujícího partnerství
Translated title:
Cooperation between school and family as the foundation of efektive partnership
Authors:
Slivoňová, Alena ; Kargerová, Jana (advisor) ; Horáčková, Klára (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tématem diplomové práce je v teoretické části poukázat na význam komunikace a spolupráce škol a rodin z hlediska dětí, z pohledu rodin i učitelů a škol. Dále se práce zabývá průzkumem ve zlepšení vztahů mezi školou a rodiči v naší základní škole. Zjišťuje, zda během pěti let, které věnujeme navázání a užší spolupráci s rodiči, ale i s širší veřejností, došlo ke zlepšení vnímání této školy obyvateli obce a okolí. Práce se věnuje empirickému výzkumu z akcí pro rodiče, spolupráci, ale také překážkám, které mohou nastat. KLÍČOVÁ SLOVA: Spolupráce a partnerství školy a rodiny dítěte, důvěra mezi oběma stranami, výhody spolupráce, formy spolupráce, vztah rodičů ke škole a učitelům, zábrany ve spolupráci, Rodiče vítáni, program Začít spolu, zapojování rodičů do společných akcí.The thesis deals with the theoretical part to highlight the importance of cooperation between schools and families in terms of children, from the perspective of families and teachers and schools. Furthermore, the work deals with a survey to improve relations between the school and parents in our elementary school. Determines whether the five years that we establish a closer cooperation with parents to improve the perception of the school community and neighborhood residents. The work focuses on empirical research of events for parents, cooperation, but also obstacles that may arise. KEYWORDS: Cooperation and partnership schools and the child's family, trust between the two sides, the benefits of cooperation, forms of cooperation, the relationship between parents and school teachers, in collaboration barriers, parents welcome the involvement of parents in the joint actions.
Keywords:
Cooperation and partnership schools and the child's family; forms of cooperation; in collaboration barriers; parents welcome the involvement of parents in the joint actions; the benefits of cooperation; the relationship between parents and school teachers; trust between the two sides; důvěra mezi oběma stranami; formy spolupráce; program Začít spolu; Spolupráce a partnerství školy a rodiny dítěte; vztah rodičů ke škole a učitelům; výhody spolupráce; zapojování rodičů do společných akcí; zábrany ve spolupráci,Rodiče vítáni
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/76072