Název:
Grafický editor 3D scén pro projekt AGE
Překlad názvu:
Graphical 3D Editor for the AGE Project
Autoři:
Herceg, Tomáš ; Ježek, Pavel (vedoucí práce) ; Šerý, Ondřej (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název práce: Grafický editor 3D scén pro projekt AGE Autor: Tomáš Herceg Katedra (ústav): Katedra distribuovaných a spolehlivých systémů Vedoucí bakalářské práce: Mgr. Pavel Ježek, Katedra distribuovaných a spolehlivých systémů E-mail vedoucího: pavel.jezek@dsrg.mff.cuni.cz Abstrakt: Cílem práce je vytvořit grafický editor, který umožní tvorbu a editaci grafických scén ve 3D prostoru. Editor by měl být realizován jako rozšiřující modul do projektu AGE. Jelikož je projekt AGE teprve ve fázi vývoje, měla by jako součást této bakalářské práce vzniknout i jeho první verze. Samotný editor vytvořený v rámci práce by měl podporovat vytváření základních primitivních objektů, manipulaci s jednotlivými vrcholy, stěnami a částmi těchto objektů, a dále pak implementovat základní nástroje pro mapování textur. Jako cílová platforma bude použito prostředí .NET Framework a pro zobrazování grafických výstupů je doporučeno použít technologie Windows Presentation Foundation a DirectX. Klíčová slova: Počítačová grafika, Windows Presentation Foundation, DirectX, 3DTitle: Graphical 3D Editor for the AGE Project Author: Tomáš Herceg Department: Department of Distributed and Dependable Systems Supervisor: Mgr. Pavel Ježek, Department of Distributed and Dependable Systems Supervisor's e-mail address: pavel.jezek@dsrg.mff.cuni.cz Abstract: The goal of the thesis is to create an editor of graphical three-dimensional scenes. The editor is going to be an AGE project add-in. Because the AGE project is by the time of writing this thesis still in development its first version should be implemented as well as a part of this thesis. The 3D editor add-in should support creation of simple 3D primitives, manipulation with vertices, faces and mesh parts and also should contain basic tools for texture mapping. The Microsoft .NET Framework will be used as a target platform and all graphics content will be rendered using the Windows Presentation Foundation and DirectX technologies. Keywords: Computer graphics, Windows Presentation Foundation, DirectX, 3D