Original title:
Značka a analýza image značky Alpine Pro-LOH Londýn 2012
Translated title:
Alpine Pro brand and its image analysis - 2012 Summer Olympics in London
Authors:
Kopáčková, Iva ; Štědroň, Bohumír (advisor) ; Boučková, Jana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce je charakterizovat problematiku značky a image značky Alpine Pro, která se zabývá výrobou sportovního oblečení. Dále si práce klade za cíl zjistit, zda se změnila image značky Alpine Pro po LOH v Londýně. Vzorek výzkumu je vybrán z řad široké internetové populace, která představuje potenciální zákazníky trhu se sportovním oblečením. Na základě výsledků provedené výzkumné sondy budou navržena případná řešení, která by mohla vést ke zlepšení image značky.The purpose of my thesis is to characterize the issue of brand image, and in particular the Alpine Pro brand, producer of sportswear. Furthermore, the thesis wants to determine whether the image of the Alpine Pro brand has changed after London 2012 Olympic Games. The research sample has been selected from broad public Internet users, potential sportswear market customers. The results of the research will provide a basis for possible solutions to improving the brand image.
Keywords:
Alpine Pro; brand; brand image; marketing research; Alpine Pro; image značky; marketingový výzkum; značka
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/55308