Název:
Mediální trh v České republice v kontextu současného hospodářského vývoje
Překlad názvu:
Media Market in the Czech Republic in the Context of Contemporary Economic Development
Autoři:
Machková, Marta ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zaměřuje na zmapování aktuální situace na trhu médií v České republice. Zkoumá především vliv současné ekonomické situace na mediální organizace. Média se v tržním prostředí chovají jako obchodní podniky (výjimkou je veřejnoprávní Česká televize a Český rozhlas - pro srovnání jsou do práce zahrnuty také), jejich hlavním cílem je tedy generovat zisk. Příjmy médiálním organizacím plynou především ze zadané reklamy, jsou tedy závislé na fungování finančního systému jako celku. Pokud zadavatelé reklamy v důsledku nepříznivé hospodářské situace omezí zveřejňování reklamy v médiích, automaticky mediálním organizacím klesnou příjmy, což se projeví v chodu celé organizace. Práce zjišťuje, jaké konkrétní dopady má pokles ekonomické aktivity na mediální organizace. Pro celkovou analýzu jsou stěžejní především takové znaky jako je například výnos z hlavní činnosti organizace, celkový hospodářský výsledek nebo změny v personální oblasti. Práce podrobně popisuje hospodaření v letech 2008 a 2009 u společností Borgis, Economia, Ringier, Barrandov Televizní studio, První zpravodajská, Lagardere Active ČR, Mafra, CET 21, Česká televize a Český rozhlas. Analýza je doplněna textem, který přibližuje specifika ekonomiky médií a seznamuje čtenáře s chodem mediální organizace. Na závěr práce nahlíží na mediální...The work focuses on mapping the current situation in the media market in the Czech Republic. It examines in particular the impact of current economic situation in the media organizations. Media behave in the marketplace as commercial enterprises (except public Czech Television and Czech Radio - for comparison are also included in the work), their main objective is to generate profit. Media organizations derive revenue primarily from advertising specified, are therefore dependent on the financial system as a whole. If advertisers due to unfavorable economic situation restricts the publication of advertisements in the media, media organizations will automatically drop revenues, resulting in running the organization. The work investigates how the specific effects of the decline in economic activity in media organizations. For an overall analysis of the main characters in particular those such as revenue from principal activities of the organization, the total profit or changes in staffing. The work describes in detail the operations in 2008 and 2009 for companies Borgis, Economia, Ringier, Barrandov TV Studio, První zpravodajská, Lagardere Active ČR, Mafra, CET 21, Česká televize (Czech Television) and Český rozhlas (Czech Radio). The analysis is complemented by theoretical texts, which approximates the...
Klíčová slova:
dopad krize; ekonomická situace; hospodaření; Média; trh; Česká republika; economic situation; impact of the crisis; market; Media; the Czech Republic