Název:
Reklama a vývoj dětí - negativní vliv některých médií a reklam na vývoj dětí, s přihlédntutím k morálce
Překlad názvu:
Advertisment and the Child's Development - the Negative Influence of Some Media and Advertising on the Development of Children in Respect to the Moral Character
Autoři:
Špunda, Pavel ; Ovečka, Libor (vedoucí práce) ; Pavol, Jozef (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Abstrakt: Resumé bakalářské práce "Reklama a vývoj dětí" V mojí bakalářské práci jsem se zaměřil na negativní vliv některých reklam a také médií, zejména pro dospívající. Nejen těch reklam, které jsou takto označeny, ale také článků nebo jevů v televizním vysílání, které podsouvají "tzv. styl života" a mohou jako reklama působit. Svůj prostor dostala i skrytá reklama. Vycházel jsem jednak z vlastní zkušenosti, (jsem otcem tří větších dětí) dále z výzkumů a zkušeností odborníků na dětskou psychologii a psychiatrii a také odborníků v oblastech reklamy a médií. Zvláštní pozornost je věnována sexualitě v médiích pro dospívající a možný vliv pro nahlížení na sexualitu. V textu jsou také uvedeny konkrétní příklady ze života. Jednak z rodinného prostředí, ale také z prostředí výchovných ústavů. V práci jsem se také pokusil uvést možnosti, jak mohou rodiče své děti vést ke správnému nahlížení na reklamu - tedy nositelku informace o výrobku a ve většině případů jako nadsázku. Zmínil jsem jednak střídmost v užívání médií, zejména televize a počítače, zvláště pokud je připojen k síti internet a také alternativní způsoby zábavy.