Název:
Komparace životního stylu a vybraných komponent zdravotně orientované zdatnosti mezi studenty sportovního a všeobecného gymnázia
Překlad názvu:
Comparison of lifestyle and selected health related fitness components between students of sports and students of general gymnasium
Autoři:
Hlinecká, Klára ; Hráský, Pavel (vedoucí práce) ; Nováková, Pavlína (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Komparace životního stylu a vybraných komponent zdravotně orientované zdatnosti mezi studenty sportovního a všeobecného gymnázia Cíle: Hlavním cílem práce je porovnat množství pohybové aktivity, způsob stravování a trávení volného času studentů sportovního gymnázia se studenty gymnázia všeobecného v adolescentním věku. Dále zhodnotit, zda je a po případě jaký je rozdíl mezi jejich tělesnou zdatností a tělesným složením. Metody: Množství pohybové aktivity, způsob stravování a trávení volného času jsme získali písemným dotazováním prostřednictvím ankety vycházející z Dotazníku 6. CAV 2001 pro děti a mládež. Tělesné složení jsme měřili bioimpedanční metodou, pomocí přístroje BIA 2000 M. Tělesná zdatnost sledovaného souboru byla ověřena šesti motorickými testy: skokem dalekým z místa, leh - sedy, vytrvalostním člunkovým během na 20m, počtem shybů nadhmatem u chlapců, výdrží ve shybu nadhmatem u dívek, plameňákem a předklonem s dosahováním v sedu. Výzkumný soubor byl tvořen 20 studenty sportovního gymnázia a 20 studenty gymnázia obecného. Získaná data byla analyzována pomocí základních statistických funkcí a následně porovnána. Výsledky: Ukázalo se, že v našem výzkumném souboru jsou studenti sportovního gymnázia pohybově aktivnější a zdatnější s optimálnějším tělesným složením než studenti...Title: Comparison of lifestyle and selected health-related fitness components between students of sports and students of general gymnasium Objectives: The main objective is to compare the amount of physical activity, form of eating and spending of free time between students of sports and students of general gymnasium in the age of adolescence. Furthermore, assess whether and what is the difference between their physical fitness and body composition. Methods: The amount of physical activity, form of eating and spending of free time we recieved by written inquiries through survey based on a modified questionnaire 6. CAV 2001 for children and youth. We measured body composition by bioelectrical impedance using the device BIA 2000 M. Physical fitness monitored group was verified by six motoric tests: jumping from a distant place, sit-ups, beep test on 20m, the number of overhand grip pull-ups by boys, dwell in the overhand grip chin-ups by girls, the flamingo balance test and sit and reach test. The research sample consisted of 20 students of the sports gymnasium and 20 students of general gymnasium. Data were analyzed by using basic statistical functions and then compared. Results: It turned out that in our research group students of sports gymnasium are more physically active and proficient with more...
Klíčová slova:
adolescence; bioimpedanční analýza; motorické testy; tělesné složení; životní styl; adolescence; bioeletrical impedance analysis; body composition; lifestyle; motoric tests