Original title:
Využití telefonického prodeje VIP hospitality u hokejových týmů
Translated title:
Analysis of the use of telephone selling VIP hospitality for hockey teams
Authors:
Bursíková, Veronika ; Janák, Vladimír (advisor) ; Voráček, Josef (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Využití telefonického prodeje VIP hospitality u hokejových týmů Cíle: Hlavním cílem této práce je zjištění současného stavu využití telefonického prodeje VIP u hokejových týmů a na jeho základě sestavení obecné prodejní koncepce VIP hospitality po telefonu. Metody: V práci byly použity metody analýza, dotazování a pozorování. Metoda analýzy byla použita pro rozbor segmentace současných partnerů jednotlivých klubů, metoda dotazování pro zjištění využití telefonického prodeje v procesu prodeje jednotlivých klubů a konečně metoda pozorování byla využita pro zhodnocení realizace telefonického prodeje u klubu, který jej využívá k prodeji VIP hospitality. Výsledky: Došlo k zjištění, že telefonický prodej není hojně využívanou technikou prodeje VIP hospitality. Kluby jej nevyužívají vůbec, nebo nesprávně, tedy následně i neefektivně. Ti, kteří telefonický prodej využívají, porušují základní zásady tohoto typu prodeje a nekladou dostatečný důraz na personální zabezpečení těchto pozic. Klíčová slova: telemarketing, VIP hospitality, sponzoringTitle: Analysis of the use of telephone selling VIP hospitality for hockey teams Objectives: The main objective of this work is to determine the current status of the use of telesales VIP for hockey teams and on the basis of the general assembly retail concept VIP hospitality over the phone. Methods: The paper used methods of analysis, inquiry and observation. The analysis method was used for the analysis of segmentation current partners of clubs, a method of questioning to determine the use of telephone sales in the sales of individual clubs and finally observation method was used to evaluate the implementation of telephone sales at the club, which it uses to sell VIP hospitality. Results: There was a finding that telesales is not widely used sales technique VIP hospitality. Clubs do not use it at all or incorrectly consequently, the inefficiently. Those who use telephone sales violate the basic principles of this type of sale and does not put enough emphasis staffing these positions. Keywords: telemarketing, VIP hospitality, sponsorship
Keywords:
Marketing; Selling technics; Telemarketing; V.I.P hospitality; Marketing; Techniky prodeje; Telemarketing; VIP hospitality
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/60850