Home > Academic theses (ETDs) > Bachelor's theses > Marketing umění : komparativní studie komunikačních aktivit Národní galerie v Praze a Museo del Prado v Madridu v letech 2007-2009
Original title:
Marketing umění : komparativní studie komunikačních aktivit Národní galerie v Praze a Museo del Prado v Madridu v letech 2007-2009
Translated title:
Arts marketing : a comparative study of communication activites of the National Gallery in Prague and the Museo Nacional del Prado in Madrid the years 2007-2009
Authors:
Ježková, Tereza ; Dolanský, Pavel (advisor) ; Hejlová, Denisa (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce "Marketing umění : komparativní studie komunikačních aktivit Národní galerie v Praze a Museo Nacional del Prado v Madridu v letech 2007- 2009" pojednává o možnostech marketingu v oblasti umění, konkrétně o marketingu uměleckých galerií. Po definici pojmu marketing umění následuje popis marketingového prostředí, zákazníka a marketingových nástrojů, přičemž je důraz kladen především na možnosti marketingové komunikace. Druhou část přáce tvoří případová studie zaměřená na deskripci a komparaci marketingových aktivit dvou evropských národních galerií - Národní galerie v Praze a Musea Nacional del Prado v Madridu, opět s důrazem hlavně na komunikaci a propagaci.The bachelor thesis "Art marketing : a comparative study of communication activities of the National Gallery in Prague and the Museo Nacional del Prado in Madrid in the years 2007-2009" deals with posibillities of marketing in the area of art, concretely art galleries. After defining the term of arts marketing, the description of the marketing environment, customer and the marketing tools with focus on marketing communication follows. The second part of the work consists of case study focused on description and comparison of marketing activities of two european national galleries - National Gallery in Prague and Museo Nacinal del Prado in Madrid with emphasis on the communication and promotion as well.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/29031