Název:
Srovnání přístupu k výchovně-vzdělávacímu procesu dětí s poruchami autistického spektra v České republice a Anglii
Překlad názvu:
Comparison of education strategies for children with autistic spectrum disorders in the Czech Republic and England
Autoři:
Minaříková, Lucie ; Flemrová, Miroslava (vedoucí práce) ; Vařeková, Jitka (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] 4 ABSTRAKT Název práce: Srovnání přístupu k výchovně-vzdělávacímu procesu dětí s poruchami autistického spektra v České republice a Anglii Cíl práce: Komparace pojetí výchovně-vzdělávacího procesu u dětí s poruchami autistického spektra v České republice a Anglii Metoda: Komparace dvou vybraných specializovaných zařízení poskytujících vzdělání studentům s poruchami autistického spektra. Za určující kategorie pro výběr vhodných zařízení ke komparaci byla symptomatika studentů a specializace zařízení. Za klíčové předměty srovnávací studie byly zvoleny výchovně-vzdělávací strategie, kapacita a organizace zařízení, personální a finanční zajištění a také prostor, věnovaný pohybové výchově. Zkoumaná kritéria byla zhodnocena na základě informací zjištěných pomocí participačního pozorování, rozhovorů s učiteli a jejich asistenty, rodiči, zaměstnanci a vedením obou zařízení, dále pak s odborníky, kteří se v dané problematice orientují a na základě studia dostupné dokumentace. Výsledky: Výsledkem komparace je zjištění, že výchovně-vzdělávací strategie, využívané u žáků s PAS v České republice jsou do značné míry srovnatelné se strategiemi, propagovanými v Anglii. Tato skutečnost je do značné míry ovlivněna tím, že se Česká republika, díky mezinárodní spolupráci, inspirovala v řadě kroků právě modelem Velké Británie....Thesis title: Comparison of education strategies for children with autistic spectrum disorders in the Czech Republic and England Thesis aim: Comparison of special education teaching strategies for students with autistic spectrum disorders in the Czech Republic and England Method: Comparison of two selected institutions providing special education for students with autistic spectrum disorders. Defining categories to select suitable school establishments were symptomatology of autism in all students and school specialisation. Selected key subjects to compare were education system organisation, teaching strategies, capacity, funding, staffing and the approach to physical education. Subjects of research were examined using the information gained from direct observation, discussions with teachers and their assistants, parents, management and other departements of both establishments, consultations with experts in the field of special needs education and also informartion gained from studying available documents. Results: The result of the comparison is the finding, that special education teaching strategies being used for pupils with autistic spectrum disorders in the Czech Rebublic are to the certain extent comparable to the strategies being used in England. This is partially affected by the fact, that...