Název:
Ukazatelé kvality v sociálních službách
Překlad názvu:
Quality Indicators of Social Services
Autoři:
Hanulíková, Zuzana ; Holmerová, Iva (vedoucí práce) ; Válková, Monika (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Magisterská práce se zabývá měřitelností kvality sociálních služeb. Současný systém zajišťování kvality sociálních služeb je České republice poměrně mladý, proto může být užitečné podrobit jeho fungování hlubšímu zkoumání. Práce se soustřeďuje na ukazatele kvality sociálních služeb, která jsou podkladem pro hodnocení inspektory kvality. V současnosti vznikají první analýzy proběhlých inspekcí které poukazují na možné subjektivní hodnocení kritérií, která jsou součástí standardů. Nepodložené zjištění o nekvalitě může mít na poskytovatele služeb negativní dopady. Mnozí poskytovatelé jsou však natolik zahlceni zajišťováním finanční stability, tvorbou standardů kvality a provozními záležitosmi, že se této oblasti věnují jen okrajově, nebo vůbec. Ve výzkumné části práce byla použita metoda zakotvené teorie, ve které jsou na základě kvalitativních rozhovorů identifikovány klíčové faktory zkoumané oblasti. Kumulace a odsouvání problémů s sebou totiž přináší řadu negativních dopadů - počínaje nepřijetím filozofie kvality, šířením špatné pověsti inspekce a konče znechucením pracovníků, či jejich odchodem ze sociálních služeb. Dotazovaní poskytovatelé sociálních služeb často negativně vnímají přílišnou neurčitost obecných standardů kvality a jejich nejednotný výklad. Další problémovou oblasti je inspekce kvality...This master work deals with the measurement of the quality in social services. The present system how to guarantee the quality is quite new in the Czech Republic. So it can be useful to investigate it deeply. The study focuses on the indicators of the quality in social services, because assessing the quality by inspectors is based on them. There are the first analyses of the past inspections nowadays. They point out the heterogenity in the evaluation of the indicators as the components of the evaluated standards. The caseless judgement of the poor quality of social services can cause farreaching consequences to them. Many of providers are occupied with solving financial situation, creating standards of quality and solving everyday matters in so far they can devote their time to this theme marginally or not at all. In the empirical part of this work, there has been used a grouded theory, which has been based on qualitative interviews identifying crucial factors of the surveyed area. Cumulating and lingering problems away can mean a wide range of the negative impact for the organization: As from a negative attitude to the philosophy of quality, spreading a bad reputation of the inspection and ends with frustrated employees,, or even their leaving social services. The interviewed providers of social services...