Název:
Sebepojetí žáků se specifickými poruchami učení na 2. stupni základní školy
Překlad názvu:
Self-concept of students with specific learning disabilities in secondary school
Autoři:
Hoskovcová, Žaneta ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce je zaměřena na sebepojetí žáků a dospělých se specifickými poruchami učení. V teoretické části se nachází obecná charakteristika poruch učení a jejich projevy. Je zde popsáno, jakým způsobem probíhá diagnostika, co je to reedukace a co do ní můžeme zařadit. Další kapitoly se věnují sekundární symptomatologii, vlivu školní neúspěšnosti dítěte na jeho budoucí kariéru a obtížím, které má žák druhého stupně základní školy, pokud má diagnostikovanou poruchu učení. Praktická část se zabývá sebepojetím žáků a dospělých, kteří se vyrovnávají s obtížemi spojenými s poruchami učení. Je zde zaznamenáno hodnocení výuky, přístup učitelů a spolužáků. V práci jsem zkoumala sedm žáků druhého stupně základní školy a pět dospělých.The dissertation is focused on the self-concept of students and adults who have learning disabilities. The general charakcteristic of learning disorders and their symptoms is in the theoretical part. The diagnostics and principles of reeducation are clarified. The secondary symptoms and the impact of child failure on his future professional career are described in the next chapter. The difficulties of pupils suffering from lerning disabilities is highlighted. The practical part deals with the self-concept of students and adults who have to deal with the problems associated with learning. There are records from their teachers and classmates too. I examined seven pupils on secondary school and five adults in my dissertation.
Klíčová slova:
motivace; sebepojetí; Specifické poruchy učení; vzdělávání; výchova; žák; education; Learning disabilities; motivation; pupil; raising; self-concept