Název:
Problematika organizačního učení v podmínkách jednotřídní mateřské školy, její specifika a potenciál
Překlad názvu:
Issue of organisational learning in conditions of onetoom kindergarten, its specific and potentials
Autoři:
Randová, Kamila ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] NÁZEV: Problematika organizačního učení v podmínkách jednotřídní mateřské školy, její specifika a potenciál AUTOR: Kamila Randová KATEDRA (ÚSTAV): Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Voda Jan, Ph.D ABSTRAKT: Bakalářská práce se zaměřuje na koncept učící se organizace a různé formy organizačního učení, ke kterému dochází v podmínkách mateřské školy. V teoretické části se především zabývá vnějšími a vnitřními podmínkami v řízení jednotřídní mateřské školy. Cílem této práce je pojmenovat specifika, které ovlivňují proces organizačního učení, a stanovit zásady jednotřídní mateřské školy jako učící se organizace. Ve výzkumné části jsou podmínky mateřských škol ověřeny formou dotazníkového řešení a v závěru jsou vyhodnocené, zda podle stanovených zásad mají vnitřní a vnější podmínky vliv na organizační učení v ostatních jednotřídních mateřských školách. KLÍČOVÁ SLOVA: Mateřská škola, učící se organizace, organizační učení, vnější a vnitřní podmínky, spolupráceTITLE: The issue of ornisational learning in the conditions of a one room kindergarten, its specifics and potentials AUTHOR: Kamila Randová DEPARTMENT: School management centre SUPERVISOR: PhDr. Voda Jan, Ph.D ABSTRACT: Bachelor thesis focuses on the concept of a learning organisation and various forms of organisational learning, which is carried out in the conditions of a kindegarten. In the theoretical part it deals mainly with outer and inner conditions of management of a one- room kindergarten. The goal of this work is to list specifics that influence the process of organisational learning and to set principles of a one-room kindergarten as a learning organisation. In the research part the conditions of a kindergarten are validated with the help of a quastionnaire research and the conclusion evaluates if the inner and outer conditions according to the given principles influence the organisational learning in other one room kndergartens. KEY WORDS: Kindergarten, learning organisation, organisational learning, inner and outer conditions, cooperation