Název:
Respektování hudebních vývojových specifik dítěte předškolního věku v současné mateřské škole
Překlad názvu:
Respect for the specifics of musical development of preschool
Autoři:
Píchová, Romana ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Předmětem diplomové práce byl výzkum na mateřských školách. Zabýval se zjišťováním, zda jsou respektována hudební vývojová specifika dětí předškolního věku. K výzkumu byly využity metody dotazníkového šetření, přímého pozorování, dále metoda rozhovoru a metoda analýzy třídních dokumentů. Výzkum se zabýval úrovní některých faktorů, které ovlivňují respektování stanovených vývojových specifik a naplňování z nich vyplývajících potřeb. Zejména úroveň profesních kompetencí pedagoga a vliv pedagogových znalostí hudebních vývojových specifik dítěte předškolního věku na jejich respektování. Dále podle daných kritérií bylo zkoumáno prostředí třídy a podmínky vytvořené pedagogem, zda umožňují respektování hudebních vývojových specifik předškolního dítěte.Precis: The thesis, research was at nursery school. Dealt with identifying whether they are respected musical development specific of preschool children. The research method used was a questionnaire survey, direkt observation, as well as an interview method of analysis and class documents. The research focused on levels of some factors that that affect compliance with specific set of development and implementation of the resulting needs. In particular, the level of professional competence and teacher influence speciffic knowledge of musical development of preschool age in their respect. Furthermore, as the criteria were examined and the classroom teacher created the conditions that enable compliance with specific musical development of preschool children.
Klíčová slova:
hudební schopnosti a dovednosti; hudební výchova; kompetence; polyestetická výchova; potřeby; předškolní vzdělávání; předškolní věk; respektovat; vývojové specifikum; developmental specificity; music; musical abilities and skills; needs; polyestetics education; pre-school age; pre-school education; respect; skills