Original title:
Sociální klima mateřské školy
Translated title:
Social climate of kindergarten
Authors:
Himmlová, Jana ; Linková, Marie (advisor) ; Kropáčková, Jana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá sociálním klimatem mateřské školy. Jejím cílem je zjistit, jaké aspekty přispívají ke zlepšování vzájemných vztahů. Teoretická část vychází z odborné literatury, charakterizuje a definuje pojmy spjaté s předškolním vzděláváním, specifikuje věkové zvláštnosti předškolních dětí, zaměřuje se na hru a sociální klima školy. V praktická části je formou akčního výzkumu mapováno aktuální sociální klima konkrétní mateřské školy. Prostřednictvím outdoorových technik a zážitkové pedagogiky při společných činnostech s rodiči je sledován vývoj sociálního klimatu.The Diploma Work deals with social climat of a kindergarten. Its aim is to find out what aspects contribute to interrlelations improving. The teoretical part keeps to a specific proffesional literature, characterizes and defines terms adherent to pre-school education, specifies age differences of pre-school children, focuses on a game and social climat of a gindergarten. In the practical part there is mapped out a current social climat of a particular gindergarten by a form of an action research. The progression of social climat is monitored by means of outdoor modes and pedagogy of experiences during common astivities with parents.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/19091