Název:
Aktuální otázky regulace mezinárodní letecké přepravy
Překlad názvu:
Topical issues of the regulation of international air transport
Autoři:
Vlčková, Lenka ; Pauknerová, Monika (vedoucí práce) ; Kučera, Zdeněk (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] ZÁVĚR Ohlédnu-li se za právě napsanou diplomovou prací, nezbývá mi než shrnout, že téma této práce by si zasloužilo ještě mnoho a mnoho dalších popsaných stran. Abych však byla schopna proniknout alespoň detailněji k podstatě vybraných problémů, byla jsem nucena zúžit, limitována stanoveným počtem stran, mou práci na témata pojednávající podle mého názoru o mezinárodní letecké přepravě ze všech nejlépe. Asi jako každá oblast práva, i oblast mezinárodního leteckého práva v sobě skrývá nesčetné množství situací a nejasných otázek. Mezinárodní letecká přeprava je upravena úmluvami starými několik desítek let, ale také úmluvami datovanými až téměř jedno století zpět. Porovnám-li ji s právem vesmíru, ke kterému má velmi blízko, jedná se rozhodně o oblast práva s velkou historií a vývojem, o oblast práva, která díky své atraktivitě a finanční prosperitě vždy hrála a hraje velký prim v zájmech jednotlivých států. V úvodních ustanoveních mé diplomové práci jsem nejdříve představila oblast mezinárodního letectví a vytyčila cíle, kterých jsem chtěla dosáhnout, spolu s prezentací jednotlivých kapitol vztahující se samozřejmě k problematice mezinárodní letecké přepravy. Druhá kapitola byla věnována vývoji letectví. Podala jsem vysvětlení, kde hledat počátky prvních letů a prvních úprav spojených s tímto technickým...Current issues in regulation of international carriage by air - Summary The purpose of my thesis is to analyze the basic questions relating to international carriage by air. This term provides a wide range of situations and possible scenarios but I have primarily focused on the liability of carriers and liability limits. Thanks to the quick progression and technological improvements to which the transportation by air of past years had to face, this issue gained very fast an international character. The air law community was forced to handle the newly born task of coming issues as soon as possible. Warsaw Convention 1929 was the first uniform instrument which offered an acceptable body of rules governing the liability of carriers in international carriage by air and became a guarantee for passengers. But because its provisions regarding the liability quit promptly did not meet the practical needs of the modern air world, additional protocols and conventions started to operate in this field as the result of those old-fashioned provisions and sometimes too much extended requirements on transport documents. The main problems of the frontier Convention were too much protective provisions of airlines. Montreal convention is the main international instrument of these days bringing certainty into the principles of...