Název:
Vliv vzdělávacích aktivit vybraných NNO v ČR na proces začleňování dětí cizinců do české společnosti
Překlad názvu:
The impact of educational activities of selected NGOs in the CR on the process of migrant children inclusion to the Czech society
Autoři:
Tučková, Karolína ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Ve své diplomové práci se zabývám vlivem vzdělávacích aktivit vybraných nestátních neziskových organizací na proces začleňování dětí cizinců do české společnosti. Diplomová práce má teoreticko- empirickou povahu. Teoretická část se zabývá procesem integrace cizinců a rolí státu a nestátních neziskových organizací. Velká část je věnována vzdělávání dětí cizinců a obtížím, se kterými se setkávají a které musí překonávat. V závěru teoretické části jsou představeny vzdělávací aktivity vybraných neziskových organizací, které se zaměřují nejen na pomoc dětem cizincům, ale i na spolupráci se školami a rodinami dětí. Empirická část ověřuje, jaký vliv mají konkrétní vzdělávací aktivity realizované v komunitním centru InBáze na proces začleňování dětí cizinců do české společnosti. Empirické šetření bylo realizováno formou dotazníku. Při zpracovávání práce jsem čerpala informace z dostupných českých, anglických a amerických zdrojů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)In my Master thesis, I deal with the impact of educational activities of selected NGOs on the process of migrant children inclusion to the Czech society. The thesis is both theoretical and empirical. The theoretical part deals with the process of immigrant integration and with the role of the governmental and non-profit organizations. A large part is devoted to the migrant children's education and to the difficulties which they have and must overcome. The end of the theoretical part presents the educational activities of selected non-profit organizations, which focus not only on helping migrant children, but also on working with schools and families of the children. The empirical part examines the impact of specific educational activities realized at the community center InBáze on the process of migrant children inclusion to the Czech society. Empirical investigation was done through a questionnaire. I used available Czech, English and American sources during writing this thesis. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Klíčová slova:
bariéry cizinců; děti cizinců; integrace cizinců; neformální vzdělávání; nestátní neziskové organizace; vzdělávání dětí cizinců; barriers of foreigners; integration of foreigners; migrant children; migrant children's education; non-formal education; non-profit organizations