Original title:
Hudba jako efektivní metodický prostředek ve výuce anglické výslovosti
Translated title:
Music as an Effective Means in Teaching English Pronunciation
Authors:
Young Žáková, Lenka ; Červinková Poesová, Kristýna (advisor) ; Dvořák, Bohuslav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] The aim of this thesis is to point out the beneficial effect music has on learning English pronunciation. The theoretical part describes how music can positively influence the process of learning and helps to create an effective educational environment. This work further focuses on the motivational effect of music and on its ability to increase student interest. The practical part provides the reader with concrete examples of the methodology used in singing classes at the basic art schools with focus on selected features of English pronunciation. Key words: music, pronunciation, singing, songZáměrem této diplomové práce je poukázat na prospěšný účinek hudby při výuce anglické výslovnosti. Teoretická část popisuje, jak hudba pozitivně ovlivňuje proces učení a také pomáhá vytvářet efektivní prostředí pro vyučování. Práce se dále zaměřuje na motivující vliv hudby a na její schopnost zvýšit zájem studentů při výuce. Praktická část seznamuje čtenáře s konkrétními příklady metod používaných v hodinách zpěvu na základní umělecké škole se zaměřením na vybrané rysy anglické výslovnosti. Klíčová slova: hudba, výslovnost, zpěv, píseň
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/34301