Original title:
Analýza obsahu řízení pracovního výkonu pedagogických pracovníků v predprimárním vzdělávání
Translated title:
Analysis of the content of work performance of pedagogical workers in pre-primary education
Authors:
Průšová, Iveta ; Trojanová, Irena (advisor) ; Tureckiová, Michaela (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce je analyzovat obsah řízení pracovního výkonu pedagogických pracovníků v podmínkách mateřské školy. Diplomová práce poukazuje na potřebu řízení pracovního výkonu, který je založený na principu řízení lidských zdrojů na základě dohody mezi ředitelem a pedagogickým pracovníkem o budoucím pracovním výkonu. Teoretická část práce se zabývá vztahem personální práce a řízení pracovního výkonu. Na základě odborné literatury jsou specifikovány termíny personální práce, řízení pracovního výkonu a obsahem pracovního výkonu. Praktická část práce se vztahuje k výzkumnému šetření v prostředí mateřských škol, jehož cílem bude analyzovat obsah řízení pracovního výkonu pedagogických pracovníků. Poskytne informace o tom, zda ředitelé mateřských škol mají se zaměstnanci sepsanou dohodu o pracovním výkonu. Zda mají pedagogové vypracován plán osobního rozvoje. Jak ředitelky a pedagogové využívají hodnocení pracovního výkonu pro další svou práci. Zda je pedagogům poskytována zpětná vazba. K výzkumnému šetření bude zvolena metoda dotazníku. Na základě dotazníkového šetření bude zvolen individuální polostrukturovaný rozhovor s ředitelem mateřské školy a analýza dokumentů školy.The aim of the thesis is to analyse the governance of educational staff output in the nursery environment. The thesis highlights the need for governance based on the control of human resources agreed between the nursery director and the educational staff regarding the future work output. The theoretical part is concerned with the interactions between governance and personal work effort. The key terms of personal work effort, governance and the content of work output are defined in accordance with expert literature. The practical part deals with research investigations within the nursery environment with the aim of analysing the governance of educational staff. It will provide information as to whether nursery directors have formal governance contract in place with their staff with respect to the expected work output and whether the educational staff have a plan of personal development. It will additionaly analyse how both nursery directors and educational staff use the assessment of their future work and whether the staff are provided with feedback. A questionnaire will be used to enable the research. Based on the questionnaire results a semi-structured interview with the nursery director and analysis of nursery documents will be conducted.
Keywords:
360° feedback; Human resourcer governance; motivation; personal development; personal effort; wor output planning; work output; work output governance; 360°zpětná vazba; motivace; osobní rozvoj; personální činnosti; plánování pracovního výkonu; pracovní výkon; Řízení lidských zdrojů; řízení pracovního výkon
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/85399