Original title:
Využití didaktických pomůcek ve výuce dějepisu-vizuální pomůcky
Translated title:
The use of visual aids in history lessons
Authors:
Vitouchová, Zdeňka ; Parkan, František (advisor) ; Mikeska, Tomáš (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem této práce je zjistit, zda a za jakých podmínek má používání učebních pomůcek vliv na efektivitu výuky dějepisu. Dějepis jako vyučovací předmět má charakter převážně slovního vyučování a podle mého názoru správné používaní různého druhu vyučovacích pomůcek, především vizuálních pomůcek, přispěje efektivněji k dosažení cílů ve vyučování a zároveň k intenzivnějšímu osvojení příslušných klíčových kompetencí u žáků. Nejsem v žádném případě příznivcem inovace za každou cenu, každá vizuální pomůcka musí být začleněna do vyučování smysluplně, a proto má práce zahrnuje teoretickou i praktickou část. Chci v této práci nabídnout takové možnosti, které povedou k efektivnímu využití různého druhu pomůcek a ke zkvalitnění výuky dějepisu a to na 2. stupni základní školy (resp. i na nižším gymnáziu) a na vyšším stupni gymnázia.Cílem této práce je zjistit, zda a za jakých podmínek má používání ucebních pomucek vliv na efektivitu výuky dejepisu. Dejepis jako vyucovací predmet má charakter prevážne slovního vyucování a podle mého názoru správné používaní ruzného druhu vyucovacích pomucek, predevším vizuálních pomucek, prispeje efektivneji k dosažení cílu ve vyucování a zároven k intenzivnejšímu osvojení príslušných klícových kompetencí u žáku. Nejsem v žádném prípade príznivcem inovace za každou cenu, každá vizuální pomucka musí být zaclenena do vyucování smysluplne, a proto má práce zahrnuje teoretickou i praktickou cást. Chci v této práci nabídnout takové možnosti, které povedou k efektivnímu využití ruzného druhu pomucek a ke zkvalitnení výuky dejepisu a to na 2. stupni základní školy (resp. i na nižším gymnáziu) a na vyšším stupni gymnázia.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/22831