Original title:
Marketingový výzkum image značky Nike u studentů VŠ
Translated title:
Image of Nike Brand among university students
Authors:
Žofák, Miroslav ; Janák, Vladimír (advisor) ; Voráček, Josef (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá výzkumem image značky Nike v České republice u studentů vysokých škol. Zjištuje jak je značka vnímána v České republice, zájem a povědomí o této značce, znalost produktů a sponzorské činnosti. Teoretická část se hlavně zabývá vysvětlováním důležitých pojmů pro tuto práci jako jsou značka, image a v neposlední řadě marketingový výzkum. V praktické části je prováděn samotný sběr dat pomocí elektronického dotazování a následné vyhodnocení nasbíraných datThis thesis is about research of image Nike in Czech Republic by the student of universities. It is finding answers how the brand is perceive in Czech Republic. How people know its products and promotion campaigns. The theory part is mainly about important definitions for my work. Like brand, image or promotion and I write about marketing research in the methodology part Practical part is about marketing research. In this work is used electronic questionary. Some recommendations how to improve the image of Nike are in this work.
Keywords:
Image; Nike; promotion; University students; Image; Nike; propagace; Studenti VŠ
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/45669