Original title:
Internetový marketing v prostředí regionálního školství České republiky
Translated title:
Internet Marketing in Czech regional education
Authors:
Lávička, Pavel ; Svoboda, Petr (advisor) ; Kalous, Jaroslav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá možnostmi využití internetového marketingu při řízení škol zapojených v systému českého regionálního školství. Na základě rešerší tuzemské a zahraniční literatury a osobních zkušeností autora objasňuje a hodnotí, jak lze prostředků internetu užít při marketingovém působení a jak lze výsledky takového působení měřit. Práce je doplněna výzkumem, který odpovídá na otázku, jak školy prostředků internetového marketingu v současné době skutečně využívají.The work deals with the possibilities of using internet marketing in the management of the schools involved in the regional system of Czech education. Based on searches of domestic and foreign literature and personal experience, the author explains and assesses how resources can be used for internet marketing activities and how to measure the results of such action. The work is complemented by research that answers the question of how school internet marketing resources currently actually use.
Keywords:
advertising; communication mix; Internet; internet marketing; marketing; regional education; Internet; internetový marketing; komunikační mix; marketing; regionální školství; reklama
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/46459