Název:
Kreativita učitele v edukačním procesu na základní škole praktické
Překlad názvu:
Teacher's Creativity in the Educational process at Primary School for Students with Mild Intellectual Disabilities
Autoři:
Kratochvílová, Michaela ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce Kreativita učitele v edukačním procesu na základní škole praktické se zabývá rozvojem čtenářské gramotnosti u žáků na základní škole praktické pomocí dílny čtení. Práce je rozdělena na dvě části. První teoretická část se zaměřuje na vymezení základní pojmů, jako jsou kreativita, kreativní vyučování, kreativní pedagog, edukační proces a jiné. Dále je zaměřena na teoretickou koncepci dílny čtení. V praktické části, která je pojata jako případová studie, se autorka zaměřila na praktické využití dílny čtení, prostřednictvím které se snažila zvýšit čtenářskou gramotnost u žáků. Druhá část se zaměřuje na funkčnost dílny čtení v praxi, konkrétně tedy na využití dílny čtení u žáků na základní škole praktické.The Diploma Thesis Teacher's Creativity in the Educational process at Primary School for Students with Mild Intellectual Disabilities deals with the development of reading skills and competency of students through the reading workshop technique. The thesis is divided in two parts. The first theoretical part is focused on the definition of the basic terms, such as creativity, creative teaching, creative teacher, educational process, and so on. Furthermore, it focuses on the theoretical concepts of the reading workshop technique. In the practical part, which is taken as a case study, the author examines the practical use of reading workshop technique, through which she tries to improve the reading competency of students. The second part is focused on the reading workshop technique functionality in practice. Particularly, the author deals with the practical application of the reading workshop technique on students at Primary School for Students with Mild Intellectual Disabilities.
Klíčová slova:
dílna čtení; edukační proces; kreativita; rozvoj čtenářských dovedností; učitel; základní škola praktická; čtenářská gramotnost; žák; Creativity; development of reading skills; educational process; primary school for students with mild intellectual disabilities; reading skills and competency; reading workshop technique; student; teacher