Original title:
Úloha značky v brandingu mistrovství světa v ledním hokeji
Translated title:
Role of brand in branding activities of Ice Hockey World Championship
Authors:
Krejčová, Andrea ; Čáslavová, Eva (advisor) ; Voráček, Josef (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2018
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Úloha značky v brandingu mistrovství světa v ledním hokeji Cíle: Cílem práce je navržení archetypu značky pro mistrovství světa v ledním hokeji, který bude vycházet především z kvalitativního výzkumu zaměřeného na vnímání značek hokejových mistrovství světa z let 2007-2017. Metody: Důležitou součástí diplomové práce byl marketingový výzkum vnímání značek hokejových mistrovství světa, při kterém bylo využito elektronické a písemné dotazování. Teoretická část vychází především z analýzy dokumentů (teoretická reflexe). V analytické části jsem využila také popisnou analýzu. Výsledky: V diplomové práci byl navržen archetyp značky pro mistrovství světa v ledním hokeji. Archetyp byl pojmenován Férový chlap a nese v sobě některé základní hodnoty typické pro hokejové prostředí (například fair play, přátelství či respekt). Klíčová slova: archetyp, logo, maskotTitle: Role of brand in branding activities of Ice Hockey World Championship Objectives: The aim of this thesis is to create a new archetype of brand of Ice Hockey World Championship. This archetype is based on results of qualitative research which is focused on perception of brand of Ice Hockey World Championship from last 11 years (2007-2017). Methods: Written and electronic questioning was used in research focused on the perception of brand of Ice Hockey World Championship. This research is very important part of the thesis. The theoretical part is based on the analysis of documents (theoretical reflection). Descriptive analysis was used in the analytical part. Results: Archetype of brand of Ice Hockey World Championship was created in the thesis. This archetype was named The Fair Guy and contains some basic values typical of ice hockey (e.g. fair play, friendship or respect). Keywords: archetype, logo, mascot
Keywords:
archetype; logo; mascot; archetyp; logo; maskot
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/97685