Název:
Efektivnost využití loutky ve výuce dramatické výchovy u dospělých osob s mentální retardací
Překlad názvu:
Advantages and consecvences of using puppet in drama education of mentaly disabled people
Autoři:
Vokáčová, Barbora ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cilem diplomové práce je přiblížit a objasnit výhody dramaticko-výchovného působeni při práci s dospělými lidmi s mentálním postižením. Poukazuje na výhody práce s loutkou v rámci výchovně-vzdělávaciho procesu a možnosti rozvoje jednotlivých složek osobnosti lidi s mentálním postižením. Práce je rozdělena na tři části. Prvni je zaměřena na teorii z dramatické výchovy, dramaterapie, nahliži do historického kontextu vzniku alternativních pedagogických směrů a popisuje vliv dramatické výchovy na jednotlivé složky osobnosti. Druhá se hlouběji věnuje přinosu loutky k celostnimu rozvoji osobnosti. Třeti, praktická část, popisuje dramaticko-výchovné lekce a divadelní projekt "Kam padaji hvězdy". V závěru práce je reflektován přinos obou stylů práce v rozvoji jednotlivých složek osobnosti u lidi s mentálním postižením.Objective of this thesis is to get closer and clarify advantages of drama educational influence by working with mental disabled people. It refers to the advantages of working with puppet within educational process and it shows possibilities in progress of single character elements of people with mental disablement. Thesis is divided into three parts. First part is focused to theory of drama-education and dramatherapy. First part thinks also of historical context of origin of alternative pedagogical trends and describes the influence of drama education on single character elements. Second part dedicates deeply to benefits of puppet in connection with general personal character progress. Third one, practical part, describes drama-educational lessons and theatre project named "Where the stars fall". The benefit of both styles by working on progress of single character elements of mental disabled people, is pointed at the close.