Název:
Plošné testování jazykových dovedností žáků se sluchovým postižením
Překlad názvu:
Plošné testování jazykových dovedností žáků se sluchovým postižením
Autoři:
Chmátalová, Zuzana ; Saicová Římalová, Lucie (vedoucí práce) ; Hudáková, Andrea (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá plošným testování jazykových dovedností žáků se sluchovým postižením a blíže se zaměřuje zejména na žáky prelingválně neslyšící na konci prvního a druhého stupně. Na základě vymezení charakteristiky plošného testování se práce dále zaměřuje na přehled v současnosti používaných plošných testování jazyka, a to jak na mezinárodní úrovni, tak podává informace o praxi ve vybraných zahraničních vzdělávacích systémech. Zvláštní pozornost je věnována informacím, které pojednávají o plošném testování jazykových dovedností v České republice, a o podobě účasti neslyšících žáků v těchto testováních. Praktickou částí práce je výzkumné šetření, které bylo provedeno s cílem zjistit názory osob, zúčastněných ve výchově a vzdělávání žáků se sluchovým postižením právě na současnou praxi plošného testování jazykových dovedností těchto žáků. V závěrečné části jsou nastíněny možné inovace v plošném testování vztažené k informacím z předcházejících částí diplomové práce.This diploma thesis deals with national assessment of language abilities of hearing impaired pupils and closer focuses on pre-lingual deaf pupils at the ends of the primary and lower secondary schools. Based on the definition of the characteristics of the national assessment, the diploma thesis also focuses on an overview of currently used language tests, both at international level as well as it gives information about the practice in selected foreign education systems. Special attention is devoted to information that deal with the assessment of language abilities in the Czech Republic, and the form of participation of deaf pupils in such testing . The practical part is done by a research which was done to find out the views of those involved in the education of pupils with hearing disorders just the current assessment practice language skills of the pupils. In the final part of my diploma thesis is a possible outline for innovations for testing related to information from the preceding parts of my diploma thesis.
Klíčová slova:
druhý stupeň vzdělávání; jazykové dovednosti; plošné testování; prelingválně neslyšící žák; první stupeň vzdělávání; český znakový jazyk; čeština jako cizí jazyk; čeština jako mateřský jazyk; žák se sluchovým postižením; Czech as a Foreign Language; Czech as a Mother language; Czech Sign Language; Hearing Impaired Pupil; Language Abilities; Lower Secondary Education; National Assessment; Primary Education; Profoundly Deaf Pupil