Název:
Úroveň řečových schopností a jazykových dovedností předškolního dítěte
Překlad názvu:
Levels of speech abilities and language skills of a presschool child
Autoři:
Otiepková, Markéta ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá problematikou úrovně řečových schopností a jazykových dovedností předškolních dětí. Jejím cílem je na základě teoretických poznatků analyzovat a popsat tuto úroveň u předškolních dětí ukončujících předškolní vzdělávání a zjistit vlivy, které se na ni podílejí ze strany rodiny a mateřské školy. Teoretická část práce se věnuje vymezení základní terminologie, řečové ontogenezi v předškolním věku, a faktorům, které ovlivňují její průběh, a zabývá se poskytováním logopedické intervence (konkrétně preventivní opatření v rodinném prostředí, odborná logopedická péče), rozvojem komunikačních schopností dítě v mateřské škole. V praktické části je popsáno výzkumné šetření a jeho výsledky.This bachelor thesis focuses on questions of speech abilities and language skills level of preschool children. Its goal is to use theoretical findings to analyze and describe these levels of preschool children, who are finishing pre- school education and to find out the effects on these levels by family and kindergarten. The theoretical part of the thesis attends to an explanation of a basic terminology, and he speech ontogenesis of preschool age and the factors which influence its course. Furthermore, it deals with providing speech therapy ( concretely family preventive measures, professional speech therapy) and developing communicative skills of a child in kindergarten. The practical part of the thesis describes the research investigation and its results.