Original title:
Marketingová komunikace klubu TJ JM Pedro Pérez Chodov směrem k fanouškům
Translated title:
Marketing communication of the club TJ JM Pedro Perez Chodov toward the fans
Authors:
Noha, Jakub ; Janák, Vladimír (advisor) ; Štědroň, Bohumír (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název práce: Marketingová komunikace klubu TJ JM Pedro Pérez Chodov směrem k fanouškům Cíle: Hlavním cílem diplomové práce je zjistit současný stav marketingové komunikace klubu TJ JM Pedro Pérez Chodov s fanoušky a posléze poukázat na návrhy, které by vedly k jejímu zlepšení. Užité metody: Písemné dotazování, osobní dotazování, situační analýza, vyhodnocení a interpretace získaných dat. Výsledky: Pomocí získaných dat bylo zjištěno, že marketingová komunikace TJ JM Pedro Pérez Chodov je dostačující a fanoušci klubu jsou s ní spokojeni. V některých oblastech má ovšem klub výrazný prostor pro zlepšení. Na základě získaných informací proto byly předloženy návrhy, které by mohly komunikaci klubu vůči fanouškům zdokonalit. Klíčová slova: Florbal, TJ JM Pedro Pérez Chodov, fanoušci, marketingová komunikace, situační analýza, osobní dotazování, písemné dotazování.Title of the thesis: Marketing communication of the club TJ Pedro Pérez Chodov toward the fans Objectives: The main objective of the thesis is to determine the current situation of marketing communication of the club Pedro Pérez Chodov toward the fans and point to the proposals, which would lead to its improvement. Methods: Written interview, personal interview, situation analysis, evaluation and interpretation of facts. Results: By using the information obtained from the research, there was found, that the current marketing communication of the club TJ JM Pedro Pérez Chodov is sufficient. Despite the fact, there are still some areas for progress. Therefore there are presented proposals that could lead to an improvement of the current marketing communication toward the fans. Key words: Floorball, TJ JM Pedro Pérez Chodov, fans, marketing communication, situation analysis, personal interview, written interview.
Keywords:
fans; Floorball; marketing communication; personal interview; situation analysis; TJ JM Pedro Perez Chodov; written interview; fanoušci; Florbal; marketingová komunikace; osobní dotazování; písemné dotazování; situační analýza; TJ JM Pedro Perez Chodov
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/53798